Τι τρώω μετά την άσκηση?

 

Μετα τη άσκηση, ο οργανισμός χρειάζεται το κατάλληλο γεύμα για να αναπληρώσει τα αποθέματα ενέργειας και να αποκαταστήσει τον μυϊκό ιστό. Ο σωστός συνδυασμός τροφίμων μπορεί να αυξήσει την απόδοση και την μυϊκή μάζα του αθλητή/αθλούμενου.

 

Η πρώτη επιλογή τροφίμου μετά την άσκηση πρέπει να είναι οι υδατάνθρακες!!

 

Για άμεση αναπλήρωση γλυκογόνου χρησιμοποιούνται οι υδατάνθρακες υψηλού γλυκαιμικού δείκτη όπως λευκά ζυμαρικά, πατάτα, λευκό ρύζι κ.α. Έτσι, υπάρχει ενέργεια για την επόμενη προπόνηση.

 

TIP: Οσο πιο κοντά χρονικά μετα την άσκηση καταναλωθεί το γεύμα τόσο πιο γρήγορα γίνεται η αναπλήρωση γλυκογόνου.

 

 

Η δεύτερη επιλογή τροφίμου μετα την άσκηση πρέπει να είναι οι πρωτεΐνες!

Βοηθούν στην αποκατάσταση του μυϊκού ιστού και την αύξηση της μυϊκής μάζας. Ο οργανισμός χρειάζεται πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας όπως κοτόπουλο, αυγά, ψάρι, γαλακτοκομικά.

Επιπλέον, η αναπλήρωση των υγρών μετά την άσκηση είναι σημαντική. Για κάθε απώλεια ενός κιλού μετα την ασκηση, θα πρέπει να καταναλώσετε 6 ποτήρια νερού.

 

Ιδέες για μεταπροπονητικό γεύμα…

 

  • Τόνο με ζυμαρικά
  • Μπαγκέτα με ομελέτα, τυρί light και λαχανικά
  • Μπιφτέκια με πουρέ πατάτας
  • Σολομό με ψωμί ολικής αλεσης
  • Ζυμαρικά ολικης με κιμά και τυρί light
  • Smoothie με φρούτα, γάλα και πρωτεΐνη

 

Ο σχεδιασμός ενός εξατομικευμένου διαιτολογίου σύμφωνα με τις ανάγκες  και τους στόχους του αθλούμενου θα καθορίσει τις ποσότητες των γευμάτων.